Saturday, September 26, 2009

selamat hari raya!

salam semua,

lupakan semua derita, lupakan semua sengsara, lebaran sudah tiba, ramadhan sudah berlalu dengan pilu (2nd time aku puasa penuh!hahaha!syukur alhamdulillah), kini tiba la masa nya kita raikan simbol kemenangan ini bersama-sama.

pada hari raya pertama, wilayah Besancon menganjurkan rumah terbuka untuk pelajar-pelajar malaysia bahagian Timur Perancis. lebih seratus orang hadir dalam majlis yang berwarna warni itu (seriously sebagai ketua tuan rumah, aku penat nak mam...). tahun ni juadah dikurangkan (kuragkan pun, still aku nampak macam nak bukak restoren!)bilangan nya untuk mengelakkan pembaziran, walaubagiamanapun tetap meriah.


pada malam raya, kami berkumpul beramai-ramai di rumah Hannah, Maman, dan Ain utk bertakbir.

tengok la anak dara-anak dara ni, bukan main,kalau nampak kamera terus terliang liuk.penyakit!

haha, satu2 nya gambar malam tu yang diluluskan sirim untuk ditayangkan.



lepas bertakbir, cantik ke tak cantik ke, korang kena siang benda2 nak masak tu. punya la rajin budak2 ni, dengan serai2 semua di blander. last2 aku nyer ayam masak merah tak der serai tak der halia.ishhh!papepun, teria kasih diatas kerajinan kalian!haha!

pelajar lelaki


sebenarnya petang tu, kami dah start bakar satay. mesti la resepi rahsia, tapi jintan manis tak der jual kat sini. so, satay tu rasanya maca percik2 jer (kau ingat satay kajang sedap ke?ni tanya orang yg dah lima tahun duk kajang)


teka aku yang mana?hantarkan "teka" ke 2212!



maka rumah pun terbuka!



as korang ingat korang cun, aku curi gambar ni heh.

kelas aku!

ada taik anjing semua kat rumput tu pun diredah jer, asalkan bergaya.


skumpulan 'putih'?hahaha!


kejap2, kita iklan kejap, anak2 aku pun nak interframe!hahaa!diorang penat sbb ada org dtg beraya jer setiap hari.







kemudian, selepas rumah terbuka rasmi tu, terbuka la rumah-rumah yang lain secara kecil-kecilan dan berturut-turut, maksudnya aku dah save makanan kat umah aku berapa hari dah?hahaha!i like!



kucing jalanan yang besar mcm hantu!


tiga generasi


asma berposing, sbnrnya nak tangkap gambar set nasi kerabu tu jer (btw semah, kuzi kau sedap la!terbaik!)

berjalan-jalan raya (terima kasih cik Zaty penaja baju hahaha!)

nisha bermata kucing!


lepak2 raya!

hehe, smart tak aku?tapi persekitaran tu spoil, ngan tetiba ada mcm muka badut interframe, pastu si Gowan ni, kalau bergambar tak pernah nak pandang kamera, pastu kau jangan komplen gambar kau tak banyak!






hahaha!itu la dia cerita pasal raya. walaupun berada jauh di perantauan, kesedihan tu terubat dengan family besar disini. nak beraya dengan family angkat, tapi nak diangkutnya aku ke England, banyak cantik (dah ler raya pertama pulak tu). dan kepada keluarga di Malaysia, kalian tetap dikenang....





*owh yer, ada gambar2 tu yang diambil dari FB kak piah, ina, kuku, nisha etc..thanks ler.



6 comments:

SeLipArjEpUnpUtiH said...

jah,
tq sbb byk berjasa raya kali nie..
uhuhu
nxt year turn ktorg wat dgn grand..satu planoise ni aku jemput
ahaha
ok2
gud job btw SIS,,(eh,silap!)..BRO!
eheheh

biskott said...

*giler besar kucing jalanan tu!

*sate kajang hj samuri tak sedap. aku tak suka. haha.

*selamat hari raya mejah! :)

anjut said...

pali- weh, kau jgn nak lari heh, masak sedap2 tuk kitrg!

dibah- yup, besar giler, tp dia baik, mcm anjing yg pandai jer.huhu.selamat hari raya jugak dibah!

zatiMJ said...

br nk ckp kenal itu baju. nsb baek dah d mention kat post. haha. anyway, thnks key chain tu. =)

anjut said...

hahaha!tau tak pe!tu iku yg cadangkan, coz nak cari baju, kat France ni design mcm hampeh.huhu!

edenpark08 said...

mejah, ak windu ko.. lama dh ak x tgk ko.. dh mcm diva skrg...haha.. anyway, cantik kucing ko tu...