Monday, August 24, 2009

tersesat di bumi asing dan kelahiran makhluk halus

owh penatnya hari ni. abaikan tajuk diatas.ada sikit jer kaitan nanti.hehehe!

sebenarnya hari ni Mamat, Ayie dan aku tersesat naik bas. macam orang gila duk dalam bas tu...dengan matahri yang tersenyum jahat menyeksa kami ketika puasa ni...adusshhh...tunggu2 tak sampai2...masing2 ego tak nak tanya orang dalam bas tu. sepatutnya kami ke tepi sungai tuk rehat sementara tunggu kelas berikutnya, tapi terlajak sampai atas bukit mana pun tak tau...nak balik semula ke kelas, dah terlewat, apa lagi, melingkor kat rumah jer la jawap nyer...heiii mat jenin dan sahabat2nya!!!


hari ni dapat berita kelahiran anak saudara baru, Mohd Zafran (kenapa la kakak2 dan abang2 aku suka pilih nama senior2 aku yang 'baik2'???). tahniah buat pasangan Dr Nina dan Ir Jekpar!nanti aku buat entry khas tuk EMPAT orang keturunan Hamsan yang lahir pada tahun ni ok?adushhh. beranak pinak jer kan keluarga aku ni?hahaha..alhamdulillah, rezeki...


baik la, sampai sini jer kot.nanti jumpa lagi k.

owh yer, jangan lupa bersama 'Chef Mejah dan rakan-rakan' di dalam rancangan "DAPUR BUJANG"! kali ni ada resepi 'ayam masak serai DIRAJA, kacang sepat dan udang DIRAJA, dan sambal RADEN!'

9 comments:

biskott said...

aku sukaaaa kacang sepatt.
sedap gilerrr.

ummu nurul aiman said...

hah!!chef betul nak bagi komen. Udang ko tu macam baru keluar merangkak dari kolam, terus masuk dalam kuali...anyway, best try!

anjut said...

biskott- yup, aku pun suka, lagi kalau masak chap chai...


kaklong-hahha!udang tu memang kitorang tak buang kaki n kulit dia coz dia ada telur n rangup bila digigit.lagipun bukan udang biasa, dari sepanyol tu, orang kat kedai ikan pun ckp jangan buang kulit, rugi.nway, thank u for sharing.

ummu nurul aiman said...

make sure udang tu pakai kasut or basuh kaki dulu yek..

anjut said...

x paham la kaklong, udang tu mmg dah separa masak dari kedai. mmg dah bersih, kat sini, semua ikan ada sijil kebersihan, bukan mcm kat mesia, kena lalat pun org beli.

Norita Azrin said...

En Hamzah Hamisan...
saje berlegar2 di blog anda
dapat dr azham~
ada belacan kat france eh?
mcm byk je stok belacan

anjut said...

Norita- kat sini budu pun ada jual.hahaha!tak der problem la makanan kat sini...owh yer, link urs ok..huhu!btw, it's Hamzah Hamsan @Kamisan, Hamisan tu nama bapak sapa pun tak tau..huhu.

Norita Azrin said...

baik la Hamzah Hamsan yang Hensem... haaa.. kan sinonim je melodi dia.. hahaha...=p
kalo ada masa singgah k..
http://rebitputih88.blogspot.com

anjut said...

ehh, jgn la ckp kuat2..segan..huhu..i linked yours.