Monday, August 17, 2009

hari ahad dan buah beri hitam ku

hari ahad adalah hari 'dua darjat'. kenapa? sebab kalau aku tidur, bermakna aku akan rugi, tapi kalau aku buat sesuatu, aku berjaya memanfaatkan hari tersebut.

maka hari ahad yg lepas, aku pun nak memanfaatkannya. kebetulan Sasi baru balik dari Planoise, so aku heret dia sekali ke satu lembah..bukan lembah kehinaan, tapi lembah Battant! hehehe!

misi kami adalah memetik blackberries yang tumbuh meliar di bukit depan rumah kami. nasib baik masuk kelas "decouvrir besancon", kalau tak, aku tak tau pun sepuluh tapak depan rumah aku, ada satu hotel zaman renaissance yang sgt popular dan di belakang hotel ni ada bukit yg dipenuhi beri2 liar. apa lagi, camera nnnnn action!!!


ni la hotel zaman renaissance tu. depan rumah aku jer rupanya..


pondok buruk di dalam taman ros belakang hotel tu.


taman ros

yang ni aku kenal..meningatkan aku pada mak aku. mak yg ajar aku makan benda ni. nama dia "BUAH MERANTI".

ni bukan beri, tapi sejenis buah apa ntah, minggu depan aku dtg balik, kalau leh makan nanti aku bagitau korang.

ni anggur. takkan ni pun aku kena kenalkan?

ni siput babi. ramai yg mati kena selsema babi.bodoh nyer babi!

blackberries yg meliar..nyum nyum!

konon2 artistik la...

hasil tangkapan.

usaha tangga kejayaan Sasi!cepat!nanti semua beri dimakan burung!

petik2

anggur lagi

blueberries

ni bukan berry, apa ntah ni..

blackberries muda.



pemandangan diatas bukit itu. ini la kawasan Battant. cantik dan permai. dulu penduduk kawasan ni digelar 'BoBo' bermaksud Bourgeois et bohemian. maksud dia "orang2 kaya yang merendah diri"..hehehe?mudah2an melekat kat aku satu hari nanti..aminnnn...

2 comments:

biskott said...

*anggur tu pun tumbuh meliar ke?

*eh ada gak eh buah meranti?betul betul pokok meranti ke tu?

anjut said...

mestila anggur liar!haha!

yup, mmg pokok meranti--spesis dia ler..