Tuesday, July 21, 2009

lone ranger

salam semua,

aku sebenarnya jarang telefon Malaysia. kalau aku telefon, aku kena cakap dengan sekurang2nya 8 orang (paling minimum) sebab aku kena ambil report dari utara sampai selatan tanah air. dan aku pun bukannya ada benda nak cerita dengan diorang pun. pernah aku tepon emak aku, blurrr jer tak tau nak cakap apa. pastu mak aku cakap "nak apa Jut?mak tak der apa nak ckp ni, tengah tengok berita, nanti kalau ada benda nak cakap, tepon balik la" lepas tu letak gangang. hahaha!aku tak terasa pun, sebab memang tak der benda aku nak cakap.

itu dengan keluarga, sebenarnya kawan-kawan aku lagi tau banyak benda pasal aku. bukan aku berahsia, tapi aku terfikir2 kalau kaum kerabat aku tu faham masalah aku (zaman yg berbeza, pemikiran yg berbeza, umur berbeza, masalah berbeza, persekitaran yang berbeza). diorang pun dah ada keluarga, so x yah la aku tambah serbuk perasa nak pening lalatkan kepala sorang2 lagi kan?maka, kebanyakkan benda aku banyak tanya member2 aku. lagipun aku memang membesar jauh dari keluarga.

Dan setiap tempat yang aku pergi, mesti ada beberapa orang yg akan jadi kawan kareb(cuba terbalikkan?) aku. kat sekolah rendah lain, sekolah menengah lain, matrik lain, kolej lain, kat sini pun lain2 orang. satu aku kagum ngan diorang ni, mereka sanagt mengambil berat. selalu jer mereka akan tanya "kenapa ni Mejah, pehal kau ni?", itu jer ayat diorang. tapi aku akan jawap "aku bengang giler r dengan bla bla bla...lepas tu bla bla bla..aku sakit jiwa bla bla bla... rasa nak sepak bla bla bla dan bla bla bla", mereka akan terkebil2 dengar cerita aku sambil angguk2 geleng2. taat betul!

apa yang membuatkan aku menulis kat sini, sebab sebenarnya aku malu ngan korang. sebab aku perhatikan masalah korang lagi berat dari aku, tapi aku jarang nak tanya. aku terfikir kalau2 aku ni menyakitkan kepala otak korang jer. macamana korang leh hidup dengan simpan masalah tu kan? aku lepas meletup sekali, confirm lega tuk 3 bulan consecutive.

so kesimpulannya, kalau aku ada masalah apa2 ke tak puas hati, aku akan settlekan sendiri dulu. kalau ada orang tanya, aku akan senyap dulu sampai aku rasa aku xleh handle, baru aku mintak pandangan korang. ceewaahhh, konon2 nak jadi lone ranger la. kita tengok nanti, kita tengok.hehehe!


*bagus nyer ramai kawan, nanti kalau aku mati, ramai yg bacakan fatihah.insya'allah..

11 comments:

The Z A M said...

Itulah makna seorang kawan, mejah. Seperti aku... haha...

awatif 'adilah atan said...

kawan....kareb! tak senonoh la mejah. isk2...

budinol said...

mejah. aritu aku usya 8 gig $229.
16 gig $299. boleh je nak aku bli kan. nk hantar tu aku x sure ah. xpnh buat, aku rase nnt kene tax sket. so dlm 300 dolar lebih kot total.

toupeque omar said...

al-fatihah

anjut said...

budinol- owh, mcm lebih kurang sini jer aku rasa.hehehe. hurmm, aku beli sini jer la, x pun kalau kau dtg sini, bila2 kau bgtau ler, nanti aku kirim.hehehe!

topek- kenapakah anda?

zatiMJ said...

anjut, sy sihat takde msalah. haha sebok bgtau. awk sehat ker? ada masalah pape? hee

anjut said...

zatim- ada2, masalah kelaparan. mau makan tp malas nak carik.hehehe!so r u coming here with tiku?

zatiMJ said...

anjut-->tak, tiku g sorang2 jer. kalo pegi jgk, sian diorg2 kat sini. mostly balek m'sia. tgl berapa kerat jer. ur england jersey still nak ker? ada ni ha. kalo nak lg, nnti i'll give to tiku.

anjut said...

zatimj- owh, si tikus dtg seorang diri. ermm, ingatkan nak dtg sana jugak,n amik jersey tu, tp mesti korang dah balik mesia next yer kan?so...hurmm, rasanya kirim kt tikus boleh?nanti i'll give u the mny(tru her).ok..

zatiMJ said...

dtg next year confirm2 la ktrang balek. huhu. eh takyah duet. kasik ole2 dr besancon sudah. hahahha.

anjut said...

owh,sure!heehhee!