Sunday, June 28, 2009

tamat disini


Salam,

Alhamdulillah, dah selamat tiba di Besancon. mencuri masa upload gambar.

Mesir... siapa sangka aku akan ke sana, melihat universiti tertua yang pernah menjadi medan perjuangan dua orang abg aku...

merasa sejuk nyer sungai Nil, bahang nya udara Nasr city, sesak nya kawasan Sabek, Hadral maut, Tremco, teksi, dan segalanya...

Dari unta di Giza, falukah di Aswan, keretapi perancis di Luxor, keretapi ayam di iskandariah sehingga la kerusi empuk Royal Dutch Airlines...

manusia2 baik hati di Aswan, mata duitan di Luxor, aneh2 di Kaherah, cantik2 di Zagazig...

Keenakan Firah, kekenyangan Hadral maut, sambal sotong, fatirah yang aku gilai,kekenyangan Bricks (terima kasih Izzaty dan Wirda), Asir, asab, syai bi nak nak...

kesemuanya akan aku kenang. selama 23 hari berkelana di sana, mengunung pengalaman dapat ditimba. kalau nak ditukar dengan emas seribu lautan pun aku tak nak (kalau dua ribu lautan nak la!).

jika percutian lima bintang itu terlalu subjektif, aku tak kan meletakkan keselesaan hotel 4 seasons atau penari gelek diatas cruise2 besar sebagai ukuran, tetapi pengalaman2 ni yang tiada tolok bandingan nya.



Budaya...

Interaksi... (Zoo Kaherah)

Kesenian... (kawasan makam Saidina Hussein)


Kesengsaraan... (Bazaar Saidina Hussein)


Seruan... ( Masjid Saidina Hussein )


Rezeki... (beriyani kambing, Nasr City, Chef Aan)


Kepuasan... (yang ni pulak, si kambing. aku report mak kau perokok tegar!)

irama... (mail dan gitar, Nasr city)


Kesyukuran... (Harijadi Nabilo, Nasr City)


semerbak (Iskandariah, dalam tren ayam, bau ketiak Azri.)



Keletihan... (Iskandariah, Alwi penat...)


pertemuan... (Iskandariah, Arep Randzan!)


Haru Biru... (Cairo airport, 3 hours before departure to Amsterdam)


Ikatan... (Cairo Airport)


Keluarga... (mereka ini akan dikenang...)


insya'allah ini entry terakhir utk Mesir. kepada semua rakan2 disana, terima kasih utk segalanya. seperti perjanjian kita, anda semua akan ke Paris. jangan biarkan aku tertunggu2...

6 comments:

toupeque omar said...

jumpe jugak ye ko dgn arip randzan...

anjut said...

yup, jumpa pun dia, mangkuk ayun tu.hahaha!

i r r i n a said...

berapa kg ko naek sbulan g sana mejah?

anjut said...

owh, berapa kg tidak pernah wujud dlm hidup ku. yg penting anda sehat!betul tak??hahahahahak!

biskott said...

eh eh mejah jumpa arep randzan.

anjut said...

yup, dan kau tau tak, arep cover2 depan member2 dia, last terpecah lobang jugak, yg budak tu biol.hahaha!