Wednesday, March 25, 2009

le tour du monde en 80 plats - keliling dunia 80 makanan

salam muhibah kepada semua pembaca ruangan 'sekeping hati dibawa berlari'!



wahahaha!bajet bagus jer ek?

ok la, x mau banyak cakap, x mau buang masa, kita layannnn je la yerk...



semua organisasi yang menyokong pandangan keantarabangsaan.

terdapat lebih 24 negara berkumpul di dalam dewan teater Kursaal, Besancon pada 24 dan 25 mac 2009 untuk bersama2 menjayakan festival makanan antarabangsa.

jemputan adalah terhad, difahamkan terdapat begitu banyak permintaan dari masyarakat bisontins yang ingin turut serta pada festival itu. tapi ruang yang disediakan hanya mampu menampung hanya 200-300 orang pada satu masa.

pelajar2 malaysia juga tidak ketinggalan untuk menyertai festival tersebut. sebelum gerai dibuka lagi, ramai pengunjung yang sudah menempah makanan2 di gerai kami.





Teater Kursaal

antara negara2 yang terlibat ialah Malaysia, Indonesia, Kuwait, Taiwan, Azerbaijan, Korea, Sepanyol, Jepun, Macedonia, Arab Saudi, Amerika, Tunisia, Maghribi, Brazil, Vietnam dan lain2.


antara sari dan kimono?ke apa tu?yukata?apa2la...


rakan2 azerbaijan



Taiwan


sepanyol



Amerika



Macedonia



Jawa tengah..ehhh?Malaysia!nampak kuih seri muka tu?mesti mak aku bangga!



Mexico


Brazil


Morocco


Arab Saudi

Vietnam


selain itu, terdapat juga persembahan2 dari negara2 terbabit. dan semestinya kilaun dan warna-warni Malaysia berjaya memukau mata para tetamu yang hadir.



warna warni Malaysia


orang2 jepun


Persembahan capoeira dan samba de brasil



Flamenco de Espana

Chacha dan rumba dari mana ntah aku pun tak tau


ermmm...keseluruhannya amat seronok la, disamping dapat mempromosikan negara kita. jadi malaysia, bersiap sedia utk menerima pelancong2 dari Perancis ni. dan lagi satu, dapat untung banyak wooo!!!hahaha!


























6 comments:

biskott said...

eiiii..bestnyaaa pesta makanmakannn..

eh kenapa ko sorang je lelaki yang jaga gerai tu?

seri muka tu ko buat ke mejah? hebat gilerrr..aku pon tak reti buat.
haha.
tapi kalau kuih seri muka, aku makan yang hijau je, yang putih aku tinggal. hehe.

anjut said...

aku jaga sesi ketiga, bdk2 ni jaga sesi dua n satu..wahaha, na wat camana, tgl beberapa org jejaka jer kat sini..
yup, buat sendiri.wahahha!mcm x caya plak aku...weh, aku nasihat kan kau, makan la yg pulut tu, kalau kau buat sendiri baru kau tau mcmana susah payahnyer nak buat benda tu.hehehe!

zatiMJ said...

bestnye makan2. byk pulak tu. dr mcm2 negara plak tu. woohoo jeles2. =)

biskott said...

oh yeh?
hehe. nanti akan aku cuba hargai si pulut.

amel said...

ko bleh masak balik x sume makanan negara asing tue?
masukkan sume jenis makanan yg mane ko leh masak dalam bekas kedap udara..... pastu pos kat aku.
nak beli online mahal sangat r...

anjut said...

zatim, biskott n mell_huhu!memang la seronok, tapi lepas festival tu, semua sakit2 tulang belakang!wahahaha!