Sunday, February 15, 2009

kepada teman-teman wanita diluar sana

salam alaikum.

aku sebenarnya nak tulis pasal WANITA dan KEBEBASAN...tapi aku malas la.kang dikata orang aku ni anti perempuan pulak..nop and never. perempuan tu kan mak aku, akak aku, buah hati aku, anak saudara aku...

tapi aku cukup bengang dgn perempuan2 yang cakap ikut sedap mulut jer. perempuan yang rasa diri dia betul, semua orang salah, yang rasa dia boleh buat apa yang lelaki buat, yang mengatakan diri mereka lemah dan selalu ditindas. tapi dia tak sedar, dia yang heret diri sendiri ke lembah hina. yang mahu kebebasan, tapi biarkan maruah jauh tergolek atas taik anjing...pahit?telan la. tapi kalau kalian tak buat, tak perlu terasa.

ok la, oleh kerana aku malas nak menulis, aku nak perkenalkan korang ngan kak Aliyaa, seorang saudara baru.(aku memang cukup suka baca artikel dia.kagum aku!).kak Aliyaa ada banyak pandangan mengenai orang islam zaman sekarang nih.

artikel beliau yang terbaru, pasal persidangan Musawah yg baru2 ni diadakan di KL, alaaa, kat Malaysia, serambi Mekah tu. saper lagi kalau bukan tok dalang dia Sisters in Islam!diorang ni memang dari dulu "memperjuangkan" hak kaum muslimah, tapi hakikatnya?lu pikir la sendiri! (weh, makcik2 SIS, kak Aliyaa ni kenal islam lambat lagi dari makcik, tapi nampak nya beliau lebih memahami apa itu Islam). so, readers, baca la yer, semoga dapat manfaat bersama.

yer la, semua orang tak betul, aku pun rasa diri sendiri lagi hina dari kalian, tapi apa salahnya masing2 cuba jadi hambaNya yang sebaik mungkin. x rugi...


"wanita itu ibarat mawar, cantik berseri, indah mewangi...tapi indahnya akan pudar bila ia sengaja menjatuhkan kelopak maruahnya ditanah...jangan kan kumbang tak datang, Tuhan pun tak mahu pandang...kadang2 mawar yang berada di taman larangan lebih terjaga dari mereka yang mekar di padang bebas...fikir2 kan la penghulu bidadari sekalian..."

6 comments:

Faiza said...

Salam...

Terima kasih Anjut,kerana berkongsi isu penting ini serta laman blog Kak Aliya itu...saya juga mula tertarik dengan penulisan beliau...

Terima kasih

anumz sarah said...

Salam anjut-Syukran ya atas komen. Sy sdg menegur diri sbnrnya. Kpd semua muslimah,sy hormat decision mrk. X layak nk tulis amal makruf nahi mungkar sdg diri tidak tahu apa cukup amalan makruf. Oh ya,setuju dgn kak faiza,bagus blog kak Aliya itu.

anjut said...

kalian berdua- salam, ermm...semua manusia sedang mencari yg terbaik. tapi kadang2 kita nampak perkara yg 'seronok2' jer...gula terlalu banyak pun, semut boleh mati.insya'allah, kita semua akan digolongkan dikalangan keksaihnya selagi kita berpegang pada Nya. btw, yup, blog kak aliya tu mmg seronok baca.

Nini Marini said...

salam,
taktahu sgt tentang SIS tu,tapi mmg penah dengar²la.haihla,taknak cakap ape².

bertambah lagi satu blog feveretku.jzkk.=)

*mejah,tolongla disable kan word verification tu.susah je nak komen.=(

Faiz0707 said...

Wanita ibarat mutiara yg indah bersinar..maka, peliharalah ia, jngn kerna kesenangan sementare yg kite kejar, mutiara itu kite calar2kn..peringtan ini kepada mereka yg bergelar wanita dan juge kepada kaum adam yg bakal memiliki mereka di satu mase yg ditentuknNYA..wassalam=)

anjut said...

jzkk utk semua..

nini- alaa..aku tak reti plak nak buat benda tu..tak pa la..org islam apa ni nini malas2 nak buat kerja?5 patah huruf jer pun yg kena taip tu..hehe!jokes, jgn marah!

faiz- tapi aku prefer emas, senang nak gadai!hehehe!betul tu faiz..ko pun dah nak kawin..berlatih2 la...