Saturday, September 13, 2008

jika aku diberi pilihan...

Tuan2 dan Puan2...

jika aku diberi peluang untuk melenyapkan apa2 didunia ini, aku akan lenyapkan BEBERAPA orang didalam hidup aku ini.

akan aku hiris2 badan dan kemaluan nyer dgn pisau belati yg baru ku beli di intermarche haritu...lalu kusiram dgn perahan limau nipis yg terdapat di kedai vietnam itu...dgn tanpa belas kasihan,aku akan hantar ke kedai daging halal tu utk dihancurkan dlm mesin,kemudian...aku lontarkan cebisan itu kepada anjing depan rumah aku...hati dan jantung nyer akan aku buat sup sebagai penghangat diri dikala sejuk ini...baru puas!!!!!!!!!!!!!!!!

tapi masalah aku,org2 itu terlalu jauh...jauh sgt....sgt2 jauh.............di benua yg satu lagi..walaupun aku tak dpt hidu bau hangit badan nyer lagi, tapi aku dpt rasa mereka tengah terguling2 mengejek aku..."Bodoh nyer ko ni Mejah!(nama ni pun sebenarnya aku tak berapa suka)...jadi lah keldai!berusaha la sampai kau mampos dihujung hari!biar kami yg kenyang,sedang kan engkau akan menjadi tugu yg takkan kami pandang.buat la jasa sampai kau mampos!mulut kami mmg manis,tapi kau tak tau,gula yg manis tu pun leh jadi penyakit!!!hahahaha!!!!"....ketawa mereka,dengusan mereka....sakit nyer hati aku ini...

kenapa sekian lama baru aku nak sedar?dah terhantuk baru tergadah?tak sedar diri tu umpama melukut di tepi gantang?tapi kenapa dulu bodoh sgt?????bukan bodoh la..naif sket jer...dulu mereka la pagi,mereka la malam.umpama cogan kata "pagi yg gelap kini sudah terang!!!!".. tapi rupanya petir yg bakal menyambar kedalam lubuk hati ini..x reti beza mana siang,mana malam...

Hamzah: saper mereka tu?

anjut: nak tau ke?....

adalah org2 yg pernah aku gelar sebagai 'sahabat'. taik kucing!!!

Hamzah: apa yg ko nak dari mereka?

perhatian?duit?kasih sayang?syurga atau neraka?

anjut: bukan perhatian, adik beradik aku pon dah cukup bg pada aku...
duit pun tak,dkt bank pun tak tau bila nak guna...
kasih sayang?buat apa aku ada buah hati...nunnnn jauh kat perlis tu.
syurga n neraka?tu hak Allah....

Hamzah: habis tu nak APA? gedik la ko ni!!!

anjut: aku nak masa lalu aku dgn diorang. di mana bumi masih lagi sfera, langit masih lagi cerah,suria masih lagi bersinar...seperti awal kami berjumpa...senda gurau selepas penat seharian..
bukan mcm sekarang...

Hamzah : itu tak mungkin..korang kini berjauhan...

anjut: apa guna internet?sekadar salam pun aku dah cukup suka...

Hamzah: mcm pisah ngan awek plak ko ni?

anjut: ntah, sbb tu susah kalau terlampau rapat...umpama jari jemari...satu terkerat masa potong ayam,sakit nyer bukan kepalang...kau pun pernah rasa kan?tapi sayang yg ini tak sama dgn cinta pada kekasih...sayang yg pernah ada dulu umpama keluarga...x ada nafsu,cuma mawardah wa rahmah...

Hamzah : tu la ko,kalau dah baik sgt tu,tak ingat dunia..

anjut: mungkin, tapi aku lebih suka teman tapi mesra aku...mereka best.aku benci diorang yg talam dua muka!

Hamzah: rileks la,apa yg diorang dah buat?

anjut: diorang buat aku kelihatan bodoh.

Hamzah: kalau diberi peluang bersua?

anjut: x kan diberi.dan x kan terjadi.

Hamzah: Tuhan kan maha berkuasa.

anjut: mmmm...akan ku penerajang dia!!!

Hamzah: betul?

anjut: x lah,aku akan ckp dgn dia "jgn la buat mcm ni kat kawan2 yg lain...pedih itu sakit.."

Hamzah: kalau dia mintak maaf?

anjut: sorry no cure!

Hamzah: ok fine!lupakan diorang...

anjut: boleh,tp mcmana?

Hamzah: delete frenster ko n blog ko skali.

anjut: mungkin...akan ditimbal balik...

Hamzah: rasa lega bukan?

anjut: yer la...tp mcm org giler...

Hamzah: kenapa plak?

Hamzah,Anjut n Mejah (serentak): oh sebab ko ckp sorang2 heh?yer la,kita kan entiti yg sama!!!

glosari:-

Hamzah- nama pemberian ayah...dgn doa nyer supaya menjadi tabah n tegas seperti saidina Hamzah..tapi?hmmm..ok jer.cuma agak terpelihara akhlak jika ku dipanggil dgn nama ini..

Anjut- nama yg diberi atuk n menjadi panggilan oleh bonda n adik beradik yg lain. macam mengada2 sket,manja,keras kepala,n ceria (mcm kat rumah la kot).tapi masih bersifat berdikari dan mempelajari...

Mejah- nama pangilan rakan2...seorang yg gemok,mata bulat n banyak cakap?kenapa nama itu bersifat sebegitu?ntah la.pangil lah aku apa2 pun,jgn pangil syaitan n dajjal sudah..

sahabat- pengiktirafan teragung aku pada orang luar yg rapat dgn aku. jarang org dpt gelaran ini.tapi biasa kena lucut coz rekod tak bersih n di syaki ada udang di sebalik spageti bolognaise.

awek- hahaa!cari la sendiri!

teman tapi mesra-
rakan2 aku utk jadi giler2 n bermanja2.lebih over dari kawan n lebih rapat dari keluarga.kebanyakkan nyer perempuan,sehingga menimbulkan syak wasangka yg tak berbelah bagi dari pelbagai pihak.

rakan-rakan-
ramaiiiiiiiiiiiiiiiiiii sgtttttttttttttttttt! dari 101 bangsa yg berbeza.bertebaran di serata dunia.yg tak pernah menyakiti, n memahami.tapi ada batasan antara kita..

"di bumi yg baru ini,bukan aku sekadar menyanyi 'sekeping hati dibawa berlari'...sambil menyanyi,sambil berjalan berhati2,agar tak terpijak lagi duri dan onar yg bakal membusuk di daging..."

23 comments:

hafizahsinin said...

ahaha.ko knape mejah? ke-emo-an terserlah

hadi sprenteng said...

wei nyah..aphal ko bermonolog dalaman nih..rusuk ko sakit ke

biskott said...

owh?
apakah yg terjadi di sini?

anjut said...

hahaha!x der kaitan ngan korang..sekadar mencuba utk bersasterawardoyo.mesti cuak kan?kuikuikui!!!!

anjut said...

ok..bg undi,perlukah aku padam monolog dalaman ini?kira sampai 5 hari,kalau tak lebih dari sepuloh,aku biar kan ajer..kekekeke!!!!

whosenischaaa~ said...

apo kona la hang ni mejah..haih~

Anonymous said...

hurm..
sah dah giler
budok ni
g mapuh la

anjut said...

ok tulis balik..x der kaitan la benda2 ni ngan korang.bisalah,perjalanan seorang penulis.ahadiat akashah penah di cemuh kerana menulis novel cinta, faisal tehrani pernah dianggap gila kerana '1515', Ramlee awang murshid pun ditimpa nasib yg sama...

buat apa melatah kalau tak tergigit cilinya?

bereksperimen membuat kita lebih kreatif,bukan sekadar melihat hasil org lain,tapi cuba sendiri.

anda di pihak yg memerhati harus memberi sokongan.

mungkin lepas ini aku kena menulis dalam bahasa perancis,agar kaum ini yg lebih memahami seni dpt menilai dgn kritikan yg membina.

fikir2 kan..

hafizahsinin said...

humm.. 1 comment deleted, followed by another "disheartened" (read: terkecil hati) comment..??
lol spekulasi menarik. anywayy mejah its your blog la. suke hati ko le nk letak post jenis ape pn. bukan kene bayar pn.

satu undi xyah pdam.

anjut said...

weh..hahaha!yg deleted tu adalah komen aku,coz ayat dia tajam sgt..x sesuai utk bdk kecik mcm korang.kuikuikui...

ok.got 1 supporter here.(actly i'm waiting for ur arrival,cn u gve me the exact date?so that i can book the train.)

fadly E.n.S.3.M said...

"Hamzah- nama pemberian ayah...dgn doa nyer supaya menjadi tabah n tegas seperti saidina Hamzah..tapi?hmmm..ok jer.cuma agak terpelihara akhlak jika ku dipanggil dgn nama ini.."

sabar la hamzah..n tol tu..blog ko, ap ko nak luah kan..luah kan je =]

nota kaki: xckp xske name tu..lau tau awal2 xde dipanggil nye..n gne name sebaik name sbb nnt di'angkat' ke syurga dipanggil nama y pling baik.. =]

biskott said...

owhhooii~
aku sokong: takyah padam.
heheh.
oh, benar2 mengundang spekulasi.
heheh.

hadi sprenteng said...

ko tau x..blog ni ciptaan org yahudi tau.die nk suh sume org bebas bsuara..laen org laen kepalak..sume nk ikut kepalak sendri rosak aa dunia..sbb tu kite org islam ade peraturan sndri yg lurus seteret je..tsenyum kecil dlm hati je org yahudi tgk musuh die gaduh di alam maya internet..kakakaka..

tp ni blog ko..ko mencarut la pape..jgn kne banned dh la..skrg byk blog kne ban..hak4..msti ko cuak kalo blog ko kne ban..haaaa

Da beginning of da reveal starts here... said...

Gler...maksod tersirat uh....haha

anjut said...

oh tidak, kesian karya yg ini, seolah2 ada 1001 pandangan yg mencetus spekulasi (yg aku gatal buat kenapa?)..maksudnyer ia berkesan la..kalau satu benda tu tak menarik,org tak kata apa.

hadi siteleng- weh,org islam yg jumud je kata semua benda kat dunia ni milik yahudi.sedangkan Tuhan mencipta adam itu sebagai islam,agar diajar cucu cicitnya yg bakal menjadi khalifah di bumi,sterusnya penguasa bumi ini sebagai makhluk yg berotak.kalau mcm itu, x perlu kita pandang kitab2 fikh dan lain2 karangan ulama2 dahulu kerana itu semua tak de beza ngan blog.cuma diatas kertas (kitab) n dlm internet(blog) je.bukan la aku ni ulama,tp sekadar menjadikan penulisan lebih warna warni je.

pemanggil nama mejah-oh,jgn pandang serius sgt omelan kat dlm post yg ini,aku tak kesah org pgl mejah coz nama tu dah sebati.hahaha!!kan aku da kata ni hanya eksperimen...

berperang n memberi pendapat adalah 2 benda berlainan,saper cari pasal mesti la dah lama aku terajang,tp disini kalian hanya memberi pendapat,jd aku amat menghargai semua itu.pendapat org lain juga adalah termasuk dlm modus operandi satu pembelajaran.

*panjang aku tulis ni,leh buat artikel satu lg....korang la ni...

hadi sprenteng said...

haha..ko pecaye ke..caya la..hak3

hadi sprenteng said...

aku tau..mesti ko period..sbb tu jd cmni..kn?..pawe x aku?

anjut said...

eh?hadi giler!jepun jahat mcm setan!

Pame 26 said...

Giler smgt bt cmni siap ader glosari lg!tabik spring wa sma lu.

Hafizah Sinin said...

pandangan hati berjela2. haha

anjut said...

ntah la,masing2 hati tak tenang ke?hahaha!mls la aku nak layan.nanti aku buat post lg membunuh,siap dgn nama,lokasi n tarikh tragedi tersebut!bersiap sedia la kalian!!waaaakakakakakakambinggg!!!

biskott said...

heyhey.
cepatlah buat entri baru.
haha.

anjut said...

oh tidak dibah biskot,kali ni aku kena sukat segala2 nyer dgn betol agar aku tak kena serangan mental sebigini lg..

baik aku cerita pasal rukun iman n rukun islam,benda fakta,x kan diorang nak bantah kan?hahaha!!