Tuesday, September 2, 2008

good bye...

salam sejahtera..

'tatkala sya'aban terhenjut-henjut mensisakan hari terakhirnya, ogos pula sibuk menutup tirainya dan musim panas berlalu sayu..aku pula,terpaksa akur pada takdir bahawa satu perpisahan yg besar akan berlaku antara aku n bumi IPBA...sama pedih ketika form 5 dulu n sama hiba masa di matrik...'


dengan kumpulan okestra aku..ntah berbunyi lagi atau tidak nanti...(suki,acap,aku,abol n mejah)

abang aku (aan), sya,syidan, n otai...sya yg mengajar aku berenang,syidan yg sering diseksa n otai yg selalu aku paksa berbicara...


dengan kentang-kentang kesayangan ku...lepas ni,dgn siapa nak berlaga perut?(anakin,aku,zam,mahfuz, n mokhsin)



dgn rakan-rakan yg sama 'floor' dgn aku...masih berhutang satey kajang..(otai,syidan,faiz,aku,ja'are n hiruma)


dgn rakan2 TESL...bukan mudah bersua..tp sekali jumpa,gegak gempita...(abol,syafeeq,imran.pak an.syidan.acap c,aku n hafiz)


dan lain2 rakan yg tidak tertulis disini.pengajaran yg penuh erti.gambar2 diatas adalah last outing yg aku hadir dgn diorang...seronok melantak n berbual,tapi...masing2 tak sedar yg lepas tiga tahun nanti pun kami takkan berjumpa lagi.kalau pun jumpa,masih bertegur sapa lagi ke?atau engkau adalah engkau, n aku adalah aku?

tak perlu kenang masa2 yg aku ada kat IPBA,buat sedih je...'Aaidh ibn Abdullah al-Qarni,menulis dlm bukunya 'don't be sad'- 'the person who lives in the past is like someone who tries to saw sawdust. of old, they used to say 'do not remove the dead from their graves' "..

tapi,naluri manusia...setiap yg meninggalkan kesan yg indah pasti dikenang,terutama rakan-rakan yang banyak membantu...'without friends,no one would choose to live,though he had all other goods'-aristotle...


'tapi yg akan muncul,ramadhan yg mulia, september yg terus gemilang,n musim luruh yg menandakan daun lama kan diganti,sama erti kehidupan yg baru,yg menjanjikan dunia lain dan sejarah lama yg akan terus berulang.bagai kitaran yg tak boleh dielakkan...bertemu berpisah,ada rahmat dan kasihNya...'

5 comments:

kudabesi said...

huhu selamat fly anjut..

waktu ditunggu da tiba..

duk perancis jgn tak puasa haha

aku bukan malas bercakap cuma...

cuma ape ek?

anjut said...

otai,ko ni merepek meraban la!!hahaha!aku dah ponteng dua hari..x tahan nafsu.tp semayang aku tak tinggal.puasa 1st day 20 jam.ko larat?aku x larat...

Anonymous said...

hoit..wah quote dr buku la tahzan..
ok..at least it benefits u rite?
btw sowie tak pegi hari tu but i have signed my name in the card..
da ade card tu..
sonok tgk ko sonok..
rindu, ramadhan bsama mejah,
mahfodz

anjut said...

c, aku amat seorang g menghargai jasa baik semua pihak.

goodeda1122 said...

自慰套,真愛密碼,
自慰套,自慰器,自慰套,情趣,充氣娃娃,
性感丁字褲,AV,按摩棒,電動按摩棒,情趣按摩棒,
角色扮演,角色扮演服,吊帶襪,丁字褲,飛機杯,

按摩棒,變頻跳蛋,跳蛋,無線跳蛋,G點,
潤滑液,SM,情趣內衣,內衣,性感內衣,情趣用品,情趣,