Thursday, August 7, 2008

i'm woody woodpecker!

x der kaitan pun tajuk tu ngan topik harini...


bengong tol...saper?ntah..org ramai la.

ok,

ada cerita menarik harini sebenarnya.pasal mentor aku yg paling kitorang sayangi,tapi sakit jiwa kalo berurusan dgn dia.meh aku cerita sket pasal dia.-aku panggil dia kak Hola,seorang anak dara berumur 48 tahun.berbangsa cina.suka pakai skirt seksi,auwwwww!dia chubby2 n suka bercakap.tiap hari dia akan berusaha memecah rekod sendiri bercakap tanpa henti.bon courage madame!hahaha!aku tak pernah terbayang muka dia dlm keadaan dia senyap.dia tetap kelihatan berckap,walaupun dlm gambar,tapi dia baik hati.suka belanja orang-ok,dah dapat gambaran pasal kak hola aku ni?

cerita dia macam ni,tinggal 4 orang je lg budak kelas aku yg belum siap visa dia pasal gambar x ikut spesifikasi.Ayie,Marc,Ainaa n Salwawe...diorang dah bg 2 gambar baru masa minggu lepas.tapi td kak hola masuk kelas,dia bising2...

'kamu tau tak gambar kamu berempat hilang?macamana nI?bg balik saya dua keping gambar lagi!"terjerit2 kak hola.

kesian la aku tgk bebudak 4 org ni.terpinga2.secara logiknya,diorang tak boleh disalahkan coz diorang dah bg gmbr tu dulu, n mentor aku yg bg hilang..pening pala...cuma masalah nyer,diorang sedang berurusan dgn kak Ho Lalalala!hahaha!padan muka korang.

aku pun nak menyebok gak.

"sebenarnya gambr tu kat mana?"

"saya dah letak dlm sampul surat di office.tapi saya cari td x der.saya yakin ada tikus yg dah makan n mungkin dia gigit n bawak envelope tu merata2" yakin nyer muka nyonya ni..ketawa terbahak2 aku..agak bodoh la alasannya.kalo aku,ckp je la mungkin makcik tukang sapu dah buang.

sekali yg pelik nyer,dia tak rasa bersalah langsung.dipaksa jugak bebudak ni amik gambar yg baki tinggal kat asrama.bengang la diorang.aku pun tlong ayie cari kat meja kak hola ni balik.memang tak jumpa.si Ayie ni plak satu,kalo org kata dua gambr,dia amik dua jer.sekor2 macam pak pandir.hehehe!

kak hola pun dah fed up tunggu,dia kata dia nak gerak ke embassy.dia ugut si ayie,kalo tak bg jugak gmbr baru,takkan ada visa untuk dia.nasib baik jumpa gak sekeping gmbr dia kat beg.selamat...eishhhh.sakit plak hati aku tgk siuasi ni.

kak Hola kami mmg mcm tu.penah semalam,kami mls nak belajar.tgh bincang2 tu,tetiba tetukar topik."madame,apa nak beli ek tuk g sana.kita sampai autumn kan?".dia pun cerita.blablablabla.pastu kitorang pun sambung lg..kalo winter pakai apa?dia pun cerita blablabla..pastu spring?pastu summer?dia teruskan bercerita mcm naik sheikh!blablabla.sekali dah sampai summer,bebudak ni ulang balik..winter macamana plak?sambung lagi la dia bercerita...pastu winter,spring,summer...pastu ulang lagi..aku rasa dah cukup tiga kali pusing cuaca berubah,tapi dia layannnnnnnnnnnnnnnnn jerrrrrrrrr...hahahaha!aku dah terketawa.jahat betol kitorang,tapi nak wat camana..ni jelah masa nak bergurau ngan dia..sekali dia tersedar dari 'histeria'..."owh pandai yer kamu semua!membazir waktu suruh saya bercerita!sekarang dah nak balik!".

miss hola!mesti kami rindu nak dengar bebelan mu!hahahaha!


"guru yg bagus,adalah guru yg memberi kesan kepada anak muridnyer"

3 comments:

fadly E.n.S.3.M said...

"mesti kami rindu nak dengar bebelan mu!"

korang xakan rindu kot..sbb nnt die pun dtg cni kan? =]

anjut said...

tau x pe.dia nak duduk kat tempat korang nanti!hahahaha!!!!

fadly E.n.S.3.M said...

hellooooooo..
tempat 'korang' tu tmpat 'kite'..
sbb nnt korang akan penuh kan balik couloir ni..adeish!