Saturday, July 12, 2008

rasa-rasanya mereka tau tak?

mendongak ke langit,terus kagum dgn bintang..kenapa Allah mencipta mereka terlalu cantik...bulan pun sama...kalo dia tu manusia,aku cemburu dgn orang yg boleh kahwin dgn dia...matahari pulak,bersinar cerah lepas subuh..petanda hari baru akan muncul dan satu sejarah akan tercipta...

banyak betul kelebihan diorang ni...cantik,gagah,kuat,glamor,pandai..etc...nak banding dgn kita,bagai pipit dgn enggang.

tapi rasa2 korang la kan: bintang2,bulan n matahari tau tak yg kita kagum dgn dia?kita perlu tengok mereka tiap hari?kita rindu,sayang,n hormat mereka?doa2 la agar Allah bgtau kat diorang sebenarnya kita selesa mereka ada.tapi kalau mereka tak suka, meh ramai2 pejam mata kalau kejora muncul,tutup tingkap kalau purnama mengambang, sembunyikan diri kalau sang suria muncul di ufuk timur...





tapi diorang pun tak payah la berlagak..diorang pun ciptaan Tuhan.satu hari nanti,bintang2 akan gugur.rembulan terus pudar sinarnya...matahari akan habis bahan bakarnya.selama ini yg berada di langit,akan tersembam jatuh kebumi.tak caya?jumpa la Allah,padamkan qadar ni kat luh mahfuz tu.aku tak kesah,aiman pun tak kesah...

No comments: