Saturday, July 19, 2008

berlari dan terus berlari...

salam sejahtera...

pagi td,lepas subuh,aku terdengar suara halus berbisik.syaitan?iblis?malaikat?jin?Allah je yg tahu perkara samiyyat nya.tapi aku cuba paham maksud dia."berlari dan terus berlari,hanya kau yg tau mana tempat kau harus berhenti"...ditilik beberapa kali,itu la suara sekeping hati ini...(hehee,mcm Faisal Tehrani tak?).

kenapa cakap mcm tu?hitung-hitung pakai jari,tinggal 4 minggu je kat IPBA ni,termasuk seminggu BTN...cepat masa berlalu.rasa macam semalam terbau2 kuih seri muka yang aku beli kat kantin masa pendaftaran tu.lepas ni,memang betul aku akan terus kehadapan.betul kan niat dulu.satu je aku target,nak jd best student kat universiti nanti.

IPBA ni kecik jer.berlari 2pusingan baru dapat lebar SMAP kajang.mungkin 5 pusingan,baru dapat matrik penang.tapi cabaran dan dugaan nya,maha dahsyat.aku hampir gila duduk sini.(macamana la budak2 PISMP kan?doa semoga diorang bertahan)...tapi kalau terkenang balik peristiwa2 kat sini,aku tergelak jugak.macam budak kecik.'tak nak kawan ko'..esok lusa 'jom kita makan sama2'...bercakar,bertepuk,berulit,merongeng,makan,minum,bermain bahkan kentut pun bersama.nasib jd budak french,tak boleh sombong sangat.kaum minoriti kena la berbaik dengan semua manusia,nanti kena pulaukan...

for this 4 last weeks,aku x nak cari pasal dgn org dah.duduk diam2,buat kerja.report SBE belum buat lagi.budak lain dah semangat dah buat.aku nak buat elok2.buat sehabis baik.hehehe...ok la.gtg now.bye!


"berlari mejah,terus berlari...tapi berhati2 jgn sampai tersandung.dunia akan terus berpusing.andai ia berhenti pun,teruskan berlari.satu masa,sampai kat destinasi,lepas segala penat n itulah rasa seronok yg paling nikmat dalam hidup..."

No comments: