Wednesday, June 18, 2008

kelantan?...apa nak cakap huh?



Vous allez faire une expose a propos de régions en Malaisie. Chacun s'occupe une région. Ah bon? Encore de travail? Je m'occupe Kelantan.la dernière fois que je l'ai visite est en 2007. Je ne m souviens plus les choses la bas...

bosan giler wat presentation.kali ni kena wat pasal kelantan.hehehe..benarnya aku nak mengacau piah,wani n nisha dgn memburukkan negeri diorang.halal kan?hehehe.aku tau sikit je pasal kelantan.emmm..ape je yg menarik selain nasi kerabu berulam lalat dgn kuih taik itek?tapi kebanyakkan masa,aku meronda2 sekitar internet ni jer.meronggeng dgn kawan2.hehehe

hmm.abg aku dah sampai td.tetiba bukak YM dia online.amboi cepat nyer ketagih tenet.siap ko aku jumpa nanti aku tuntut hadiah aku.kuikuikui.ok back to work!on travail!

4 comments:

Sapixx said...

buat pasal pentadbiran kerajaan negeri kelantan...

kerajaan yg dikatakan 'kerajaan kampong' tp dah bertahan dekat 20 tahun dah dengan satu ketua yg x pernah dikritik mahupun didesak berunudr dari kerusinya.

negeri yg dikatakan miskin tp xde pun orang yg x makan nasik. rokok dunhill.

negeri yg sangat bagus dalam hal ehwal pluralisme kaum. dasar asimilasi tidak disengajakan telah membentuk rumpun masyarakat yg x pernah prejudis. cina india hidup sekampung ngan melayu tanpa blok2 pemisahan. dan cina india menggunakan satu bahasa -kelate !

anjut said...

terkedu....

kudabesi said...

pada pendapat aku la, asimilasi ni berjaya sbb komposisi kaum kat sesuatu tempat.Contoh kt klntn, indon, generasi awal cina @ mlaka
& beberapa tmpt lg kt dunia kat banyak tempat asimilasi tak berjaya berlaku sbb komposisi kaum yang hampir sama rata. jadi setiap kaum akan mempertahankan identiti masing2 dan tak sedia untuk berkorban.

mslh kat pantai barat skrg ni sbb komposisi la, lebey kurang je sbb tu sama kuat, sama gangster haha

asimilasi tak berlaku sbb minoriti x perlu nak serap nilai & budaya setempat krn komuniti mrk da kuat

my 2 cent's only..

whosenischaaa~ said...

perghhh..komen die mmg bernas gell...bagus2...idop kelate..;)