Tuesday, June 3, 2008

coretan yang pertama.

assalamualaikum.

dah lama sebenarnya nak tulis blog ni.tp malas..berikutan foundation dah abis, n x der apa nak wat buat masa sekarang ni, boleh la luangkan masa menulis. boleh kongsi cerita-cerita.ok la..untuk ta'aruf hari ni, aku ceritakan sedikit pasal diri aku.

nama penuh aku Hamzah bin Hamsan @ Kamisan...aku anak kesembilan dari sepuluh orang adik beradik..ayah aku jawa, mak pulak keturunan bugis jambi. umur sekarang 21 tahun. dalam keluarga aku ada 5 akak, 3 abang n sorang adik lelaki...7 orang dah kahwin,buat masa sekarang aku ada 13 orang anak saudara..semua nyer cute2 n hensem2 mcm aku!hehehe..kat rumah orang panggil aku 'Anjut' (aku pun x tau maksud dia,siblings aku pun x tau..yg tau atuk belah ayah,tp dah meninggal..).member-member panggil aku 'mejah'...tp nama tu nampak mcm 'seorang yg gempal dan mata besar'???ntah...mcm sesuai nama tu ngan watak tu jer..

sekarang ni aku baru habiskan kursus persediaan ke perancis (insya'allah).di Institut Perguruan Bahasa-bahasa Antarabangsa Kuala Lumpur.aku pelajar B.A French linguistic dan akan menjadi seorang guru bahasa perancis...sebelum ni aku habiskan 2 semester kat Kolej Matrikulasi Pulau Pinang..sains hayat..tp aku x suka sains2 ni,pening coz bnyk sgt nombor...dari tahun 2000 sampai 2004 aku sekolah kat SMA Persekutuan Kajang...masa form 1 aku sempat masuk Ma'ahad Muar sebulan. sekolah rendah kat Ayer Hitam..aku suka suasana sekolah.coz banyak benda yang berlaku sekelilingaku kat sekolah..sebab tu aku pilih jadi cikgu..seronok.banyak cuti..dapat hadiah tym hari guru!!!wakakaka!!!

mmmm...apa minat aku ek?to be honest, aku suka benda yang artistik..tradisional n pelik...buat apa kita kumpul yg biasa jer kalo kita boleh jumpa yang luar biasa kan?suka tengok filem. suka berjalan-jalan.ada rahsia yang korang x tau, aku suka memasak gak. hehehe..dlm family aku. semua yg lelaki pandai memasak (kelima2 kami pun pernah dibedah2 coz patah sana-sini..hehehe..lembik!). aku kawan ngan semua orang. yang lonjong, yang pipih, yang keras, yang lembik, yang itam,merah, kuning, kurap, kusta, wangi, busuk etc semua aku kawan...aku x suka kalo ada group2 tertentu..mcm budak2 jer..aku pun suka budak kecik.aku boleh hidup tanpa air,tp x boleh hidup tanpa anak2 sedara aku...poyo jerk..nak anak sendiri, bnyk benda x siap lagi..nanti la..

ok la..pikir dulu nak tulis apa nanti..boleh la bg cadangan kat aku..ni e-mail aku anjut_87@yahoo.com..

3 comments:

mAtTpEeT said...

loh, baru create ker?
truskan menulis~

anjut said...

baru nak belajar...hehehe

budakkacamata said...

hai cik jah. waaaah, ko dah mula tulis blog. tahniah aku ucapkan. teruskan minat "blogging" ni. :D