Tuesday, June 17, 2008

berangan la selagi ia boleh memberi kenikmatan tahap nirvana!!!

Assalamualaikum…
Hari ni jejari aku ni cakap aku kena tulis sesuatu. Mungkin jika bukan untuk menghidupkan blog ni,paling tidak pun boleh lega kan hati.
Pagi tadi dekat kelas,tak benya benda yang kami buat. Selain bercerita jer. Lepas tu dalam pukul 10.30, orang BPG datang hantar blazer. Sebenarnya budak jerman yang dah nak pergi,kami lambat lg.masih ada dua bulan lagi.Jd rasa macam ‘kurit’ plak dapat benda tu awal-awal.tapi tak per la,mungkin diorg nak senangkan kerja,so bg je sekaligus.
Hari ni topik paling hangat ialah kamera DSLR. Apa tu ?cari la kat wikipedia !yang penting kamera tu memang kat dalam list aku.tak kesah la berapa ribu pun,kalau kat hati dah berkenan,apa salahnya. Selama ni pikir pasal keperluan je. Tapi kadang2 kehendak pun kita kena turutkan agar tak kempunan. Hmmm.lambat lagi la rasanya aku nak dapat pulas2 lens kamera tu.tadi ushar2 paling murah rm2600 untuk nikon. Tapi dengar budak2 ni cakap,ada lagi yang murah.(susahkan kalau poket kita untuk orang yang sederhana jer...dosa mengeluh!)
Apa yang akan aku buat dengan kamera tu?mungkin aku boleh tolong dunia ni dengan kamera tu (banyak cara kan kita boleh buat ?).tengok gambar2 yang Aisyah n Izzat amik kat sana tu,rasa macam kagum dengan ciptaan Tuhan...kira bagus lah kalau ada benda ni. Lagi aku teringat masa perkahwinan kak tam n Kak Ijah dulu. Cameraman2 tu rasa bangga sangat coz dapat rakam gambar orang ramai dalam keadaan gembira. Kamera tu nanti hanya untuk detik2 yang mengkagumkan n mengembirakan jer.aku tak mau tangkap gambar2 sedih,kerana bagi aku,kesedihan takkan wujud kalau kita tak menciptanya.enjoy your life !
Hmmm. Selain benda tu,sebenarnya aku berdebar2 menanti abg aku balik nanti.dah dekat empat tahun kami tak berjumpa,macamana keadaan dia kan ?hari khamis ni flight dia sampai pukul 9.45 pagi.dia ada cakap,dia belikan aku jubah maghribi. Alaaa,jubah yang ada hood tu.dia kata lawa n aku sorang jer yang pakai kat malaysia nanti.hehehe..tak sbar nye nak tengok. Tapi kalau aku tengok ada orang lain yang pakai jubah yang sama,aku tikam abang aku tu ngan belati !hehehe !
Kita tunggu dan lihat je la,apa yang akan aku dapat. Setakat ni,alhamdullillah, apa yang aku hajat jadi kenyataan. Kirannya kesyukuran tu boleh dilihat, mungkin tertutup banjaran himalaya tu kerana aku terhutang budi yang besar pada Allah yg Maha Hebat ..ingat !DSLR dalam masa 4 bulan !

No comments: